loading...

مرجع مقالات رسمي سئو

در این وبلاگ مقالات تخصصی و جامع در زمینه سئو منتشر می شود

بازدید : 186
دوشنبه 4 اسفند 1399 زمان : 13:54


برای مثال یوزرها چقدر از تبلیغات ما بازدید کرده‌اند؟ نرخ کلیک بر روی اطلاع رسانی‌ها چقدر میباشد؟ سئو در مشهد و آیا کمپین‌‌‌‌های تبلیغاتی ما دارنده برخورد قابل قبولی میباشند یا این که نه؟!

برای اندازه‌گیری و محاسبه موردها بالا، ما به متریک های دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم که بتوانند فرآیند تبلیغات را دنبال کرده و جزئیات آن را گزارش دهند.

مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ
به‌دنبال نوشته‌علمی به ۲۰ گزینه از مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ اشاره خوا‌هیم کرد:

۱- Total site traffic
اندازه‌گیری تمام ترافیک تارنما بر عهده Total site traffic میباشد که گردآوری آن را از ۷ منبع اعمال میدهد:

Referral یا این که پیوندها: بازدیدکنندگانی که از روش لینک و پیوند‌هایی که در سایت‌های دیگر قرار داده گردیده‌است به وب سایت شما وارد می شوند.
Social Media یا این که کانال‌های اجتماعی: کاربرانی که از روش پیوند‌های مو جود در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام وارد وب سایت گردیده‌اند.
Organic یا این که موتورهای کاوش: کاربرانی که با سرچ لغت ها کلیدی و مشاهده وبسایت شما فی مابین نتیجه ها بر روی آن کلیک می‌نمایند.(اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی در‌این گروه قرار نمی‌گیرند)
Paid search یا این که سرچ مبلغی: در صورتی‌که برای اکران وب سایت خویش به یوزرها هزینه پرداخت کرده‌اید تعداد بازدیدکنندگان آن درین نصیب قرار میگیرد. اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی با نشان AD معین می شوند. گوگل ادز یکی پلتفرم‌های حاذق برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل میباشد.
Direct یاترافیک بدون واسطه: این قسمت معمولا به ترافیک وب سایت از منابع ناشناخته و ورود بی واسطه یوزرها از روش واردکردن دامنه تارنما در نوار نشانی مرورگر مربوط می‌شود.
Email: بازدیدکنندگانی که از روش لینک و پیوند‌های مو جود در آدرس اینترنتی از وب سایت بازدید می‌نمایند.
Other: این مجموعه از بازدیدکنندگان در هیچ منبع شناخته گردیده‌ای قرار ندارند و برای معرفی آنان از تگ Other به کار گیری میشود.


۲- Bounce Rate
بانس ریت یا این که نرخ پریدن به درصدی از بازدیدکنندگان گفته می‌گردد که بعد از مشاهده یک کاغذ از تارنما بیرون می گردند.

نرخ پریدن بالا در وب سایت، معمولا بیان کنده دو انگیزه در تارنما میباشد:

کیفیت شیت ذیل میباشد و نمی‌تواند سبب ساز زد خورد مخاطب با مطالب خواهد شد.
مطالبی که در وبسایت جای‌دارد با محتوای متبوع مخاطب مطابقت ندارد.

برای داده ها بیشتر میتوانید نوشته ی علمی” بانس ریت یا این که نرخ پریدن چه چیزی است ” را مطالعه فرمایید.

۳- Page value
سو‌مین متریک از مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ Page Value میباشد . این متریک به قیمت یک ورقه در تارنما اشاره دارااست و فرمول احتساب آن به صورت تحت میباشد:

قیمت کاغذ = (درآمد تراکنش + بها تمام هدف ها) / بازدیدهای منحصر صفحه های وبسایت

Page Value = (Transaction Revenue + Total Goal Value) / Unique Page View

۴- Impressions
تعداد دفعاتی که تارنما در موتورهای کاوش یا این که وبسایت‌های دیگر به یوزرها اکران داده میگردد را Impressions میگویند و یکی مهترین متریک های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود

۵- CPM (cost-per-thousand impressions)
هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ توشه اکران تبلیغ میباشد. با استعمال از این استراتژی صرفا وقتی به publisher خویش هزینه پرداخت می کنید که تبلیغات شما‌را دست کم ۱۰۰۰ توشه در تارنما خویش و یا این که فضاهای تعریف و تمجید گردیده به یوزرها اکران دهد.

۶- Clicks
کلیک‌ها به ما یاری می نمایند تا هر مبادرت خاصی که یوزرها در هنگام مشاهده تبلیغات یا این که در صفحه های تارنما اعمال میدهند را اندازه‌گیری کنیم.

۷- (CPC (cost-per-click
ترازو هزینه‌ای میباشد که به ازای هر توشه کلیک به وسیله یوزرها بر روی تبلیغ، پرداخت می‌کنید.

۸- Conversion
کانورژن به فرآیند طی کردن یک فرایند چهت نیل مخاطب به مقصود متبوع ما اشاره داراست. به عنوان مثال غرض ما خرید یوزرها از وب سایت میباشد. هربار که کاربری از وبسایت ما خرید جاری ساختن دهد در واقع یک تبدیل یا این که کانورژن انجام یافته میباشد.

در نوشته‌علمی ای جدا از هم بصورت بدون نقص توضیح داده ایم که نرخ تبدیل چه میباشد .

۹- (cost-per-acquisition (CPA
مقدار هزینه ای میباشد که به ازای اخذ هر تبدیل پرداخت میکنید و فرمول به حساب آوردن آن مانند تصویر ذیل میباشد:

۱۰- (LTV (lifetime value
LTV چه میباشد ؟ این متریک معمولا به صورت‌های CLV ،CLTV، LTV آیتم به کار گیری قرار می‌‌‌‌گیرد و بیان کنده معیار بها مشتری برای بیزنس میباشد. می‌توانید گزارش LTV به شما یاری می‌نماید تا فهم نمائید که یوزرها متفاوت بر طبق ارتفاع عمرشان چقدر نفیس می باشند.

فرمول احتساب LTV به صورت تحت میباشد:

۱۱- Conversion rates by channel
نرخ تبدیل بر پایه ی شبکه، به شما امداد می نماید تا شعور نمائید کدام یک از کانال‌های بازاریابی سبب جذب ترافیک بیشتر به تارنما میگردد. تحلیل این متریک می تواند در تصمیم گیری برای صرف هزینه‌های تبلیغاتی به شما یاری دهد.

۱۲- (ROAS (return on advertising spend
این استراتژی به شما یاری می‌نماید که نسبت تمام درآمد کمپین تبلیغاتی را نسبت به مجموع هزینه کمپین اکانت نمائید و فرمول به حساب آوردن آن مانند تصویر ذیل میباشد:

برای داده ها بیشتر می‌توانید نوشته‌علمی” متریک Return on Ad Spend) ROAS) یا این که رجوع و برگشت هزینه تبلیغات چه می‌باشد ” را مطالعه نمائید.

۱۳- Quality Score
نمره کیفیت یا این که Quality Score یک فاکتور اندازه‌گیری برای معیار رابطه کلیدواژه‌ها با متن اطلاع رسانی و ورقه فرود میباشد و مقدار آن از ۱ تا ۱۰ متغیر میباشد. هرچقدر این عدد به ۱۰ مجاورت خواهد شد امتیاز کیفی بهتر میباشد و هزینه هر کلیک در تبلیغات کاهش خواهد یافت.

امتیاز کیفی بالا به تبلیغ کننده یاری می نماید تا تبلیغ خویش را در موضع بهتری در SERP(ورقه حاصل گوگل) اکران دهند.

برای داده ها بیشتر میتوانید نوشته‌ی علمی” امتیاز کیفی (Quality Score) چه می باشد ” را مطالعه فرمائید.

۱۴- (Cost-per-view (CPV
هزینه به ازای هر بازدید (CPV) پولی میباشد که یک تبلیغ کننده برای هر توشه اکران تبلیغ خویش در یوتیوب یا این که رسانه‌هایی که قابلیت و امکان پخش تبلیغات را دارا هستند، پرداخت می‌نماید.

۱۵- Video viewership
Video viewership تحت عنوان یکی مهم‌ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ ترازو مشاهده اطلاع رسانی شما بر روی فیلم‌های متفاوت را اندازه می گیرد. متریک مشاهده کلیپ به شما یاری می‌نماید که متوجه گردید اشخاص چه درصدی از ویدیو تبلیغاتی شمارا تماشا کرده‌اند. ۲۵%، ۵۰% ، ۷۵% یا این که ۱۰۰%.

اسم دیگر این متریک گزارش چهارگانه میباشد.

۱۶- Reach
تمام کاربرانی که تبلیغات شمارا در فیسبوک و اینستاگرام مشاهده کرده اند احتساب و به شما نشانه میدهد.

۱۷- Engagement
ترازو تعامل مخاطب با پست اشتراک گذارده شد‌ه‌است. مثلا معین می‌نماید یک پست چه واحد سنجش لایک و کامنت اخذ کرده و چقدر به اشتراک نهاده شد‌ه‌است.

۱۸- (CTR (click-through rate
نرخ کلیک یا این که CTR مقدار کلیک به اکران تبلیغات را اکران میدهد و فرمول احتساب‌ی آن به صورت ذیل میباشد:

CTR = click / impr * 100

برای داده ها بیشتر می‌توانید نوشته‌ی‌علمی ” نرخ کلیک یا این که CTR چه می باشد “را مطالعه نمایید.

۱۹- (Cost per action (CPA
به گویش معمولی هزینه در قبال مبادرت میباشد برای مثال انتخاب میکنید در حالتی‌که که که استفاده کننده فرم نام نویسی را بی نقص کرد، یا این که یک نرم افزار را نصب کرد یا این که مبادرت خاصی در وب سایت اجرا بخشید از ما هزینه کسر خواهد شد. با اندازه‌گیری CPA میتوانید انتخاب فرمائید مبلغی که برای تبلیغات هزینه کرده‌اید قیمت آن را داشته میباشد یا این که نه.

۲۰- Ad frequency
به طبع از خویش می پرسید frequency google ads چه می‌باشد ؟ با استعمال از فرکانس تحت عنوان اخرین و مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ ، میتوانید تعداد دفعات اکران تبلیغ به یک مخاطب را اندازه‌گیری فرمائید. در صورتیکه فرکانس تبلیغ بالا تهیه گردد ممکن میباشد منجر خستگی یوزرها از تبلیغ گردیده و صرفا سبب اجبار هزینه مازاد به کمپین خواهد شد. همینطور در طرف دیگر تعداد ذیل اکران تبلیغ ممکن میباشد از معیار تاثیرگذاری آن کاهش دهد.

در نقطه پايان…

موردنیاز میباشد که پیش از راه‌اندازی کمپین‌های متفاوت، آن کمپین از جنبه‌های متعدد تحلیل گردیده و واحد سنجش اثربخشی و رجوع و برگشت سرمایه در زمان اجرای کمپین پیش‌بینی گردد. متریک یا این که ترازو به ما امداد می‌نماید تا بتوانیم ترازو اثربخشی و درصد رجوع سرمایه عمل های خویش را اندازه‌گیری کنیم. سوای ارزیابی مداوم بر معیارهای تبلیغاتی ، شما نمی‌توانید گزینش نمائید که چه کمپین‌هایی دارنده ROI مطلوب‌تری می‌باشند و چه کمپین‌هایی بایستی متوقف شوند.

سوال های متداول
مهم‌ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ

Total site traffic
Bounce Rate
Page value
Impressions
CPM (cost-per-thousand impressions)
Clicks
(CPC (cost-per-click
Conversion
(cost-per-acquisition (CPA
(LTV (lifetime value
Conversion rates by channel
(ROAS (return on advertising spend
Quality Score
(Cost-per-view (CPV
Video viewership
Reach
Engagement
(CTR (click-through rate
(Cost per action (CPA
Ad frequency
گردآوری Total site traffic چه طور ایفا میگردد؟

گردآوری آن از ۷ منبع اجرا می گردد:

Referral یا این که پیوندها: بازدیدکنندگانی که از روش پیوند‌هایی که در تارنما‌های دیگر قرار داده گردیده است به وب سایت شما وارد میگردند.

Social Media یا این که کانال‌های اجتماعی: کاربرانی که از روش لینک و پیوند‌های جان دار در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام وارد وب سایت گردیده‌اند.

Organic یا این که موتورهای کاوش: کاربرانی که با سرچ لغت ها کلیدی و مشاهده وب سایت شما میان حاصل بر روی آن کلیک می‌نمایند.(اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی درین تیم قرار نمی‌گیرند)

Paid search یا این که سرچ مبلغی: در‌حالتی که برای اکران وب سایت خویش به یوزرها هزینه پرداخت کرده‌اید تعداد بازدیدکنندگان آن در‌این قسمت قرار می گیرد. اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی با نماد AD معلوم می گردند. گوگل ادز یک کدام از پلتفرم‌های کار کشته برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل میباشد.

Direct یاترافیک بدون واسطه: این نصیب معمولا به ترافیک تارنما از منابع ناشناخته و ورود بی واسطه یوزرها از روش واردکردن دامنه وب سایت در نوار نشانی مرورگر مربوط میگردد.

Email: بازدیدکنندگانی که از روش لینک و پیوند‌های جان دار در آدرس اینترنتی از تارنما بازدید می‌نمایند.

Other: این گروه از بازدیدکنندگان در هیچ منبع شناخته گردیده‌ای قرار ندارند و برای معرفی آنان از تگ Other به کار گیری می شود.

انگیزه نرخ پریدن بالا در وبسایت چه میباشد

کیفیت ورقه تحت میباشد و نمی‌تواند منجر زد خورد استفاده کننده با مطالب گردد.
مطالبی که در وب سایت جای‌دارد با محتوای متبوع مخاطب منطبق ندارد.
فرمول به حساب آوردن Page Value یا این که بها برگه

بها ورقه = (درآمد تراکنش + قیمت تک تک هدف ها) / بازدیدهای منحصر صفحه ها وب سایت


برای مثال یوزرها چقدر از تبلیغات ما بازدید کرده‌اند؟ نرخ کلیک بر روی اطلاع رسانی‌ها چقدر میباشد؟ سئو در مشهد و آیا کمپین‌‌‌‌های تبلیغاتی ما دارنده برخورد قابل قبولی میباشند یا این که نه؟!

برای اندازه‌گیری و محاسبه موردها بالا، ما به متریک های دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم که بتوانند فرآیند تبلیغات را دنبال کرده و جزئیات آن را گزارش دهند.

مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ
به‌دنبال نوشته‌علمی به ۲۰ گزینه از مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ اشاره خوا‌هیم کرد:

۱- Total site traffic
اندازه‌گیری تمام ترافیک تارنما بر عهده Total site traffic میباشد که گردآوری آن را از ۷ منبع اعمال میدهد:

Referral یا این که پیوندها: بازدیدکنندگانی که از روش لینک و پیوند‌هایی که در سایت‌های دیگر قرار داده گردیده‌است به وب سایت شما وارد می شوند.
Social Media یا این که کانال‌های اجتماعی: کاربرانی که از روش پیوند‌های مو جود در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام وارد وب سایت گردیده‌اند.
Organic یا این که موتورهای کاوش: کاربرانی که با سرچ لغت ها کلیدی و مشاهده وبسایت شما فی مابین نتیجه ها بر روی آن کلیک می‌نمایند.(اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی در‌این گروه قرار نمی‌گیرند)
Paid search یا این که سرچ مبلغی: در صورتی‌که برای اکران وب سایت خویش به یوزرها هزینه پرداخت کرده‌اید تعداد بازدیدکنندگان آن درین نصیب قرار میگیرد. اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی با نشان AD معین می شوند. گوگل ادز یکی پلتفرم‌های حاذق برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل میباشد.
Direct یاترافیک بدون واسطه: این قسمت معمولا به ترافیک وب سایت از منابع ناشناخته و ورود بی واسطه یوزرها از روش واردکردن دامنه تارنما در نوار نشانی مرورگر مربوط می‌شود.
Email: بازدیدکنندگانی که از روش لینک و پیوند‌های مو جود در آدرس اینترنتی از وب سایت بازدید می‌نمایند.
Other: این مجموعه از بازدیدکنندگان در هیچ منبع شناخته گردیده‌ای قرار ندارند و برای معرفی آنان از تگ Other به کار گیری میشود.


۲- Bounce Rate
بانس ریت یا این که نرخ پریدن به درصدی از بازدیدکنندگان گفته می‌گردد که بعد از مشاهده یک کاغذ از تارنما بیرون می گردند.

نرخ پریدن بالا در وب سایت، معمولا بیان کنده دو انگیزه در تارنما میباشد:

کیفیت شیت ذیل میباشد و نمی‌تواند سبب ساز زد خورد مخاطب با مطالب خواهد شد.
مطالبی که در وبسایت جای‌دارد با محتوای متبوع مخاطب مطابقت ندارد.

برای داده ها بیشتر میتوانید نوشته ی علمی” بانس ریت یا این که نرخ پریدن چه چیزی است ” را مطالعه فرمایید.

۳- Page value
سو‌مین متریک از مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ Page Value میباشد . این متریک به قیمت یک ورقه در تارنما اشاره دارااست و فرمول احتساب آن به صورت تحت میباشد:

قیمت کاغذ = (درآمد تراکنش + بها تمام هدف ها) / بازدیدهای منحصر صفحه های وبسایت

Page Value = (Transaction Revenue + Total Goal Value) / Unique Page View

۴- Impressions
تعداد دفعاتی که تارنما در موتورهای کاوش یا این که وبسایت‌های دیگر به یوزرها اکران داده میگردد را Impressions میگویند و یکی مهترین متریک های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود

۵- CPM (cost-per-thousand impressions)
هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ توشه اکران تبلیغ میباشد. با استعمال از این استراتژی صرفا وقتی به publisher خویش هزینه پرداخت می کنید که تبلیغات شما‌را دست کم ۱۰۰۰ توشه در تارنما خویش و یا این که فضاهای تعریف و تمجید گردیده به یوزرها اکران دهد.

۶- Clicks
کلیک‌ها به ما یاری می نمایند تا هر مبادرت خاصی که یوزرها در هنگام مشاهده تبلیغات یا این که در صفحه های تارنما اعمال میدهند را اندازه‌گیری کنیم.

۷- (CPC (cost-per-click
ترازو هزینه‌ای میباشد که به ازای هر توشه کلیک به وسیله یوزرها بر روی تبلیغ، پرداخت می‌کنید.

۸- Conversion
کانورژن به فرآیند طی کردن یک فرایند چهت نیل مخاطب به مقصود متبوع ما اشاره داراست. به عنوان مثال غرض ما خرید یوزرها از وب سایت میباشد. هربار که کاربری از وبسایت ما خرید جاری ساختن دهد در واقع یک تبدیل یا این که کانورژن انجام یافته میباشد.

در نوشته‌علمی ای جدا از هم بصورت بدون نقص توضیح داده ایم که نرخ تبدیل چه میباشد .

۹- (cost-per-acquisition (CPA
مقدار هزینه ای میباشد که به ازای اخذ هر تبدیل پرداخت میکنید و فرمول به حساب آوردن آن مانند تصویر ذیل میباشد:

۱۰- (LTV (lifetime value
LTV چه میباشد ؟ این متریک معمولا به صورت‌های CLV ،CLTV، LTV آیتم به کار گیری قرار می‌‌‌‌گیرد و بیان کنده معیار بها مشتری برای بیزنس میباشد. می‌توانید گزارش LTV به شما یاری می‌نماید تا فهم نمائید که یوزرها متفاوت بر طبق ارتفاع عمرشان چقدر نفیس می باشند.

فرمول احتساب LTV به صورت تحت میباشد:

۱۱- Conversion rates by channel
نرخ تبدیل بر پایه ی شبکه، به شما امداد می نماید تا شعور نمائید کدام یک از کانال‌های بازاریابی سبب جذب ترافیک بیشتر به تارنما میگردد. تحلیل این متریک می تواند در تصمیم گیری برای صرف هزینه‌های تبلیغاتی به شما یاری دهد.

۱۲- (ROAS (return on advertising spend
این استراتژی به شما یاری می‌نماید که نسبت تمام درآمد کمپین تبلیغاتی را نسبت به مجموع هزینه کمپین اکانت نمائید و فرمول به حساب آوردن آن مانند تصویر ذیل میباشد:

برای داده ها بیشتر می‌توانید نوشته‌علمی” متریک Return on Ad Spend) ROAS) یا این که رجوع و برگشت هزینه تبلیغات چه می‌باشد ” را مطالعه نمائید.

۱۳- Quality Score
نمره کیفیت یا این که Quality Score یک فاکتور اندازه‌گیری برای معیار رابطه کلیدواژه‌ها با متن اطلاع رسانی و ورقه فرود میباشد و مقدار آن از ۱ تا ۱۰ متغیر میباشد. هرچقدر این عدد به ۱۰ مجاورت خواهد شد امتیاز کیفی بهتر میباشد و هزینه هر کلیک در تبلیغات کاهش خواهد یافت.

امتیاز کیفی بالا به تبلیغ کننده یاری می نماید تا تبلیغ خویش را در موضع بهتری در SERP(ورقه حاصل گوگل) اکران دهند.

برای داده ها بیشتر میتوانید نوشته‌ی علمی” امتیاز کیفی (Quality Score) چه می باشد ” را مطالعه فرمائید.

۱۴- (Cost-per-view (CPV
هزینه به ازای هر بازدید (CPV) پولی میباشد که یک تبلیغ کننده برای هر توشه اکران تبلیغ خویش در یوتیوب یا این که رسانه‌هایی که قابلیت و امکان پخش تبلیغات را دارا هستند، پرداخت می‌نماید.

۱۵- Video viewership
Video viewership تحت عنوان یکی مهم‌ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ ترازو مشاهده اطلاع رسانی شما بر روی فیلم‌های متفاوت را اندازه می گیرد. متریک مشاهده کلیپ به شما یاری می‌نماید که متوجه گردید اشخاص چه درصدی از ویدیو تبلیغاتی شمارا تماشا کرده‌اند. ۲۵%، ۵۰% ، ۷۵% یا این که ۱۰۰%.

اسم دیگر این متریک گزارش چهارگانه میباشد.

۱۶- Reach
تمام کاربرانی که تبلیغات شمارا در فیسبوک و اینستاگرام مشاهده کرده اند احتساب و به شما نشانه میدهد.

۱۷- Engagement
ترازو تعامل مخاطب با پست اشتراک گذارده شد‌ه‌است. مثلا معین می‌نماید یک پست چه واحد سنجش لایک و کامنت اخذ کرده و چقدر به اشتراک نهاده شد‌ه‌است.

۱۸- (CTR (click-through rate
نرخ کلیک یا این که CTR مقدار کلیک به اکران تبلیغات را اکران میدهد و فرمول احتساب‌ی آن به صورت ذیل میباشد:

CTR = click / impr * 100

برای داده ها بیشتر می‌توانید نوشته‌ی‌علمی ” نرخ کلیک یا این که CTR چه می باشد “را مطالعه نمایید.

۱۹- (Cost per action (CPA
به گویش معمولی هزینه در قبال مبادرت میباشد برای مثال انتخاب میکنید در حالتی‌که که که استفاده کننده فرم نام نویسی را بی نقص کرد، یا این که یک نرم افزار را نصب کرد یا این که مبادرت خاصی در وب سایت اجرا بخشید از ما هزینه کسر خواهد شد. با اندازه‌گیری CPA میتوانید انتخاب فرمائید مبلغی که برای تبلیغات هزینه کرده‌اید قیمت آن را داشته میباشد یا این که نه.

۲۰- Ad frequency
به طبع از خویش می پرسید frequency google ads چه می‌باشد ؟ با استعمال از فرکانس تحت عنوان اخرین و مهم ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ ، میتوانید تعداد دفعات اکران تبلیغ به یک مخاطب را اندازه‌گیری فرمائید. در صورتیکه فرکانس تبلیغ بالا تهیه گردد ممکن میباشد منجر خستگی یوزرها از تبلیغ گردیده و صرفا سبب اجبار هزینه مازاد به کمپین خواهد شد. همینطور در طرف دیگر تعداد ذیل اکران تبلیغ ممکن میباشد از معیار تاثیرگذاری آن کاهش دهد.

در نقطه پايان…

موردنیاز میباشد که پیش از راه‌اندازی کمپین‌های متفاوت، آن کمپین از جنبه‌های متعدد تحلیل گردیده و واحد سنجش اثربخشی و رجوع و برگشت سرمایه در زمان اجرای کمپین پیش‌بینی گردد. متریک یا این که ترازو به ما امداد می‌نماید تا بتوانیم ترازو اثربخشی و درصد رجوع سرمایه عمل های خویش را اندازه‌گیری کنیم. سوای ارزیابی مداوم بر معیارهای تبلیغاتی ، شما نمی‌توانید گزینش نمائید که چه کمپین‌هایی دارنده ROI مطلوب‌تری می‌باشند و چه کمپین‌هایی بایستی متوقف شوند.

سوال های متداول
مهم‌ترین متریک های دیجیتال مارکتینگ

Total site traffic
Bounce Rate
Page value
Impressions
CPM (cost-per-thousand impressions)
Clicks
(CPC (cost-per-click
Conversion
(cost-per-acquisition (CPA
(LTV (lifetime value
Conversion rates by channel
(ROAS (return on advertising spend
Quality Score
(Cost-per-view (CPV
Video viewership
Reach
Engagement
(CTR (click-through rate
(Cost per action (CPA
Ad frequency
گردآوری Total site traffic چه طور ایفا میگردد؟

گردآوری آن از ۷ منبع اجرا می گردد:

Referral یا این که پیوندها: بازدیدکنندگانی که از روش پیوند‌هایی که در تارنما‌های دیگر قرار داده گردیده است به وب سایت شما وارد میگردند.

Social Media یا این که کانال‌های اجتماعی: کاربرانی که از روش لینک و پیوند‌های جان دار در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام وارد وب سایت گردیده‌اند.

Organic یا این که موتورهای کاوش: کاربرانی که با سرچ لغت ها کلیدی و مشاهده وب سایت شما میان حاصل بر روی آن کلیک می‌نمایند.(اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی درین تیم قرار نمی‌گیرند)

Paid search یا این که سرچ مبلغی: در‌حالتی که برای اکران وب سایت خویش به یوزرها هزینه پرداخت کرده‌اید تعداد بازدیدکنندگان آن در‌این قسمت قرار می گیرد. اطلاع رسانی‌های تبلیغاتی با نماد AD معلوم می گردند. گوگل ادز یک کدام از پلتفرم‌های کار کشته برای تبلیغات در موتور جستجوی گوگل میباشد.

Direct یاترافیک بدون واسطه: این نصیب معمولا به ترافیک تارنما از منابع ناشناخته و ورود بی واسطه یوزرها از روش واردکردن دامنه وب سایت در نوار نشانی مرورگر مربوط میگردد.

Email: بازدیدکنندگانی که از روش لینک و پیوند‌های جان دار در آدرس اینترنتی از تارنما بازدید می‌نمایند.

Other: این گروه از بازدیدکنندگان در هیچ منبع شناخته گردیده‌ای قرار ندارند و برای معرفی آنان از تگ Other به کار گیری می شود.

انگیزه نرخ پریدن بالا در وبسایت چه میباشد

کیفیت ورقه تحت میباشد و نمی‌تواند منجر زد خورد استفاده کننده با مطالب گردد.
مطالبی که در وب سایت جای‌دارد با محتوای متبوع مخاطب منطبق ندارد.
فرمول به حساب آوردن Page Value یا این که بها برگه

بها ورقه = (درآمد تراکنش + قیمت تک تک هدف ها) / بازدیدهای منحصر صفحه ها وب سایت

برچسب ها سئو در مشهد ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 23

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 676
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 183
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 649
  • بازدید ماه : 369
  • بازدید سال : 5547
  • بازدید کلی : 452156
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی